Thsipise en Noordelijk Krugerpark - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu Thsipise en Noordelijk Krugerpark - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

Thsipise en Noordelijk Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

19 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Tzaneen

En lange tocht gemaakt naar Tsipise. We hebben 4 nachten gereserveerd... na Marakele is dit een echte overwintercamping. Veel 65+ die allemaal genieten van het warmwaterbad. Dus ook veel seizoenplekken! Goed sanitair en veel zwarte mensen die voor de gasten willen wassen, afwassen en ook inpakken!! Ze komen ook bij ons vragen of ze de was mogen doen.....

Toch een hele cultuurschok om zwarte mensen te zien werken terwijl de blanken staan toe te kijken!

We besluiten om geen vier nachten te blijven maar rijden de eerste dag naar de noordelijkste poort van het Krugerpark. Daar horen we dat de campings in het park allemaal volgeboekt zijn! Jammer....Maar niets aan te doen. We rijden de middag door het park en zien zowaar olifanten die een bad nemen, een buffel, een nijlpaard in de rivier, Impala's, een krokodil, Kudu's, apen met jongen en ik denk een Duiker. In 3 uurtjes Krugerpark : onze dag is weer goed!!!!!

Morgen gaan we naar Tzaneen en zo verder zuidwaarts. Hele aardige Zuid Afrikanen geven ons een adres van een andere camping vlakbij Krugerpark. Vandaar willen we weer een tochtje door het park maken. Dan verder buiten het park naar het zuiden en via een zuidelijk gelegen gate door het park verder naar Pretoriuskop.

• 19 Juli 2019 - 18:39

Ben Sleurink:

Heel bijzonder om jullie belevenissen zo mee te maken.
    Wel wat anders dan een weekje Drente.
    Je leest natuurlijk wel over de situatie in Zuid Afrika , maar als je het zo aan de lijve ondervindt komt het wel nadrukkelijk binnen. Geniet ook van jullie ervaringen en de natuur.
    Groet Joke en Ben

• 21 Juli 2019 - 10:39

Liesbeth:

Even namens Pim: hij wil ook wel mee naar 'de dierentuin'. En bij elk vliegtuig dat hier over vliegt, wordt geroepen: Dat zijn opa en oma Camper!