Van Tshipise naar Krugerpark National Park - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu Van Tshipise naar Krugerpark National Park - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

Van Tshipise naar Krugerpark National Park

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

28 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

W hebben een routetip gekregen van mensen op de camping en vertrekken richting Tzaneen. Onderweg koffiedrinken op een parkeerplaats in Louis Richard.Onze buren op de parkeerplaats zijn helemaal onder de indruk van de camper en willen graag even binnen kijken. We raken aan de praat met de parkeerwachter. Hij vertelt ons dat er heel veel armoede is omdat er niet genoeg werk is voor iedereen. Bovendien is het huidige ambtenarenapparaat nog hetzelfde en helemaal corrupt. Ambtenaren verdienen goed en mensen moorden om een overheidsbaan te krijgen! We zijn diep onder de indruk van de enorme tegenstellingen in dit land. We schamen ons haast voor onze 'rijkdom'. Verder op weg naar Tzaneen. We overnachten op een bushcamping : 4×4 weg ernaar toe en een douche in de buitenlucht. Hele ervaring om bij 8 graden 's ochtends onder de blote hemel een warme douche te hebben!

Verder naar Phalaborwa . We komen rond lunchtijd aan en maken een middagtocht in het Krugerpark. De volgende dag verder naar het zuiden. Door de Numbigate naar binnen en door het park verder naar Pretoriuskop. Daar blijven we 4 dagen

En dag in het Krugerpark: wekker op 5 uur. Half 6 opstaan, ontbijten en op safari! Starten met dikke trui en binnen eten. Rond 9 uur de pijpen eraf en de airco aan.

We zien heel veel dieren: olifanten,giraffen,zebra's, Buffels, wardog, jakhals, leeuwen, Nijlpaarden, Waterbuck, wilde beast, neushoorn,

blesbok, Kudu's, apen, Impala's, gier of arend die zijn prooi opeet, veel bijzondere vogels en zelfs een nest met jongen, en als klap op de vuurpijl een luipaard!

En gigantisch mooie ervaring!!!

• 28 Juli 2019 - 09:19

Aly Brijder:

Wat maken jullie een mooie reis , heel mooi al die dieren te bekijken en wat een ervaring en al die verhalen van de mensen , het is heel leerzaam . Dit vergeet je nooit weer .
    prachtig allemaal . liefs aly

• 29 Juli 2019 - 15:21

Diny En Jan.:

Hoi Joop en Charlotte.wat een interessante reis maken jullie,wat een indrukken,straks heel veel te vertellen .zo te lezen genieten jullie volop.groeten Diny en Jan.

• 29 Juli 2019 - 18:34

Ben Sleurink:

Heel bijzondere ervaring in een prachtige natuur. De grote armoe en de verschillen tussen blank en zwart lijken mij wel ongemakkelijk. Goede reis verder en geniet ervan.
    Groet Joke en Ben