Drakensbergen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu Drakensbergen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Underberg

We gaan op weg naar de bergen!! De mutsen en sjaals liggen klaar. Ook de fleecedekens liggen voor het grijpen! De route voort ons door de heuvels met subtropische plantengroei. We komen langs Port Shepstone en rijden langs de kust. Bij Port Edwards moeten we de kust verlaten en komen langs bananenplantages, suikerrietvelden en koffieplantages. Onze camping Silverstream ligt zo'n 29 km van de verharde weg. Het lijkt een oude handelspost te zijn geweest. De eerste route die de routeplanner aangeeft loopt via een heel hobbelig karrespoor dood op een rivier. We rijden ' hobbelen' met 20 km per uur weer terug naar de verharde weg en proberen nu dan maar via de kaart te rijden. Onze routeplanner pakt deze route gelukkig over! Ook nu weer 29 km onverhard door de landerijen met zo'n 35 km per uur.... Eerst rijden we echter naar Underberg om een trip naar de Sani Pas te boeken. De camping is mooi en vanaf de camping kun je hikes maken in het Nationaal Park: Maloti Drakensbergen park.'s avonds en 's nachts zijn er enorme harde windvlagen. De braai waait om, de deksel van de vuilnisemmer is verdwenen en de emmer zelf ligt plat. De wagen schudt enorm! A strong wind zoals onze gastvrouw zegt. Ze heeft ons ook een sleutel van een douche met toilet gegeven zodat we nu privé sanitair hebben!!! Dit omdat er veel groepen meisjes op de camping staan! Grijs haar biedt dus soms voordelen!!!!!!!!:smile: De tweede nacht heeft het 3 graden gevroren!:tired_face:

De volgende dag met nog 2 Nederlanders en onze gids en chauffeur, rijden we over 1 van de gevaarlijkste wegen ter wereld ( programma van de tv op npo 3) over de Sani Pas Lesotho binnen. Een onvergetelijke tocht van ongeveer 3 uur. Nadat we de grens zijn gepasseerd, worden we in een rondavel verwelkomd met heerlijk op houtskool gebakken brood! Daarna lunchen we in de hoogste pub van Zuid Afrika en maken de terugreis. Het karrespoor is soms zo steil dat de 4x4 eerst weer achteruit moet om de haarspeldbocht te kunnen nemen:persevere:

We besluiten nog een nacht bij te boeken en maken de volgende twee dagen mooie wandelingen in het Nationaal Park. Voor 1 wandeling moeten we de grens van Zuid Afrika passeren en we lopen dus in "niemandsland" dat volgens onze gids van gisteren toch echt nog Zuid Afrika is......De tweede wandeling was wat pittiger dan we hadden ingeschat maar bracht ons bij een grot met tekeningen van de San!

Jammer maar de volgende dag gaan we weer verder naar het Amphitheater waar Mahai Campsite ligt. Noordelijker maar ook in de Drakensbergen. Ook hier weer op de camping veel wind maar gelukkig nu na een bewolkte reisdag, ook weer heel veel zon! We gaan voor een hike naar de enige waterval die nog water heeft. Onderweg prachtige vergezichten op de bergen die inderdaad op een amphitheater lijken!

• 13 Augustus 2019 - 10:42

Aly Brijder:

Wat maken jullie een mooie reis , dit vergeet je niet gauw weer en nog bedankt voor de leuke foto,s en charlotte je zit er nog mooi bij hoor . Nu maar lekker genieten met zijn tweeen .
    Liefs Aly