Swaziland en Kwazulu-Natal - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu Swaziland en Kwazulu-Natal - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

Swaziland en Kwazulu-Natal

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

29 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Nelspruit

We vertreken naar Swaziland! De grens is nog een dingetje! 4× paspoorten laten zien en in de rij staan! Wat fijn toch dat we dat in Europa niet meer hebben:grin:

Vlak voordat we twee dagen later Swaziland weer uitrijden worden we voor de grens door de politie aangehouden en ik rijd! En ik heb mijn Internationale rijbewijs dus niet bij me!! Gelukkig wordt het gewone rijbewijs geaccepteerd:zipper_mouth_face::disappointed_relieved:. De auto wordt gecontroleerd en blijkbaar doet de nummerplaatverlichting het niet: dus een boete van R 40 ( €2,30). Pfffff..... later kom ik erachter dat ik op het moment dat ze dat wilde de verlichting niet aan had.......dom,dom,dom..... In ieder geval weet ik nu dat het gewone rijbewijs hier voldoende is!

We rijden naar de camping in Hlane National Park. Er is geen elektrisch en de douche krijgt warm water via een houtvuur! Het park is vrij klein. Het noordelijke stuk rijden we goed door maar in het zuidelijke stuk begrijpen we de kaart helemaal niet meer en.....verdwalen!!:joy: We komen bij een hek, kijken naar de zon en besluiten het hek in noordelijke richting te volgen. Het lukt en we komen op de verharde weg buiten het park. 'S Avonds eten in het restaurant bij olielampen. Weer een hele ervaring. Daarna genieten van een prachtige sterrenhemel en de geluiden van brullende dieren....en genieten van stoeien Rino's bij de waterplatas. Ook zien we de eerste avond bij een kampvuur een opvoering van een traditionele dans!

De volgende dag verder naar Hluhluwe, National Park weer in ZA. Een prachtig park met heel bijzondere vergezichten. We zien opnieuw veel dieren: neushoorn, schildpad midden op de weg die Joop aan de kant zet, Impala's,Nala,'s, giraffen, een olifant, zebra's, krokodil, Buffels en een grote roofvogel.


  • 04 Augustus 2019 - 06:36

    Jannie Brijder :

    Leuk weer even van jullie te horen. Boeiend land hoor, in al z'n facetten! Mooie foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 29 Nov. 2015
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 5277

Voorgaande reizen:

07 Juli 2019 - 20 Augustus 2019

rondreis 2019 Zuid Afrika

29 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: