Christchurch en terugreis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu Christchurch en terugreis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

Christchurch en terugreis

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

05 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De laatste dag: Christchurch
Een indrukwekkende stad: in het centrum zijn overal grote stukken braakliggende grond en half ingestorte gebouwen. Er is ook al veel weer hersteld. We lopen vanaf de camping de 5 km naar de stad we ware n bang dat er geen parkeergelegenheid voor de bus zou zijn! Helaas: dus parkeergelegenheid genoeg...
De containerwinkels zijn inderdaad een bezienswaardigheid!
We vieren onze laatste dag met een heerlijke lunch in een idyllisch winkelstraat waar ook de oude tram door rijdt. Vandaag weer regelmatig de zon gezien maar de temperatuur komt niet boven de 17 graden.
Na nog een bezoek aan het museum gaan we deels met de bus terug naar de camping. Er wacht ons nog een zware taak: al het eten opmaken. Gelukkig is het hier de gewoonte om overgebleven levensmiddelen in de keuken achter te laten voor algemeen gebruik.
Wanneer we echt niet meer op kunnen is dat een uitkomst!
5 jan : camper weggebracht, met de shuttle naar de 'airport'. De chauffeur is een Nederlander die al 26 jaar in Nieuw Zeeland woont.
Van Christchurch vliegen we eerst naar Auckland. Daar anderhalf uur wachten en dan door naar Hongkong. Daar zitten we nu. We zijn vanmorgen om twintig voor twaalf vertrokken en het is nu twintig over 3 's nachts.
Over ongeveer 2 uur de laatste 11 uur vliegen. (Allemaal NZ tijd).
We hopen woensdagmorgen tussen 7 en 8 uur 's ochtends te landen op schiphol. We hebben dan onze 'verloren' dag van de heenreis weer ingehaald!