van de Catlins tot Kaikoura - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu van de Catlins tot Kaikoura - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

van de Catlins tot Kaikoura

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

03 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Twizel

IN Invercargill ontmoeten we een klasgenoot van Joop. We zoeken zijn huis op, bekijken het en zijn best een beetje jaloers! Wat woont hij daar mooi! Ze zijn niet thuis en van de buren horen we dat ze een paar dagen op vakantie zijn. We krijgen een goed tel. Nr. En het lukt om contact te maken. De volgende dag ontmoeten we elkaar ergens in het midden bij het café in Lumsden. Zij kwamen namelijk vanuit Queenstown. Een leuke en bijzondere ontmoeting.
nu moeten we weer kiezen: willen we in de bergen wandelen en de Catlins zien of willen we ook de rest van de Alpen ervaren en de oostkust??
We zijn hier waarschijnlijk maar 1 keer dus we besluiten om zoveel mogelijk van het land te gaan zien! Dus gaan we zigzaggen over het Zuidereiland. ......
Van Invercargill naar de Catlins, via Dunedin en Oamaru naar Lake Pukati en Mount Cook. Daarna dwars door de Alpen via Arthur's Pass enLewis Pass naar de oostkust en Kaikoura!
Hoogtepunten: Mount Cook en lake Pukati in de morgenzon, baden in een warme bron in Maria Springs, zonsondergang aan een brede droge rivierbedding en een kolonie zeeleeuwen aan de oostkust bij Kaikouri.
Jammer alleen dat we de laatste 48 uur alleen regen hebben gehad. Een deel van het prachtige landschap zat in de wolken! Gelukkig hebben we Mount Cook met zo'n gezien!
Deze tocht was ons aangeraden Door een echtpaar uit Christchurch. We hadden 4 dagen nodig en zijn nu op de laatste dag in Christchurch.
Daarna:terug naar de Hollandse winter......met ongelooflijk mooie herinneringen in onze rugzak!!

• 03 Januari 2016 - 21:04

Else:

Leuk om zo mee te lezen met jullie reis; een bijzondere plek voor kerst en oud & nieuw!
    Geniet nog even verder samen,
    Groet Else

• 04 Januari 2016 - 21:33

Ida Schipper:

Wat hebben jullie veel beleefd. Ik heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen.
    Ik wens jullie een fijne terugreis en ... De Hollandse winter valt heel erg mee tot nu toe.

Groeten Ida