Mount Aspiring en Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu Mount Aspiring en Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

Mount Aspiring en Milford Sound

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

29 December 2015 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Een bijzondere eerste kerstdag: we rijden 57 km waarvan 27 km over een slechte onverharde weg vanuit Wanaka naar de start van de wandeling vanuit Raspberry Creek carport. Onderweg moet onze camper door 9 fords rijden: dalen in de weg waardoor een kreek stroomt. Het is hier heel droog dus we durven het aan! Alsof we een 4 x 4 hebben.............We redden het!
We hebben anderhalf uur over de reis gedaan!!!!!!!!
Na de koffie vertrekken we door de vallei richting gletsjer mt. Aspiring. We gaan tot de eerste lookout en hebben een grandioos uitzicht op de gletsjer. Heen was anderhalf uur klimmen dus nu de afdaling: een prachtige wandeling.
Tweede kerstdag: de temperatuur loopt op tot 27 graden!
We bekijken Queenstown , doen inkopen, en overnachten onderweg bij een picknickplaats. Weer lekker gezwommen in het meer van Wanaka.
27 december op weg naar Milford Sound. Geweldig druk daar. De enige camping is vol! Gelukkig mogen we op de parkeerplaats overnachten voor 20 dollar! Achteraf maar goed: we hadden anders nooit op tijd geweest voor de boot.
Per ongeluk hebben we die al de 27 ste gereserveerd!! Geluk is toch echt met de dommen! !!!!!!
28 december: een prachtige cruise over de Milford Sound. Te mooi om te beschrijven. . En de foto's mogen jullie komen bekijken!
O ja: het schijnt maar af en toe te gebeuren maar we hebben ze gezien: dolfijnen!

• 29 December 2015 - 16:47

Jannie :

Leuk weer wat van jullie te horen! Lijkt me heel mooi daar, kerst met 27 gr., bijzonder! We zijn benieuwd naar foto's. Fijne jaarwisseling alvast!

• 29 December 2015 - 17:33

Alien En Jan:

Wat heerlijk, kerstdagen in de zon. Fijn dat jullie zoveel mooie dingen zien.
    Gelukkig Nieuw Jaar!

• 30 December 2015 - 17:55

Roely:

Chientje is weer thuis. alles goed gegaan.
    De beste wensen voor het nieuwe jaar.

• 03 Januari 2016 - 15:52

Marry:

Gelukkig nieuwjaar! Goede reis naar huis gewenst,wanneer is dat?

• 06 Januari 2016 - 20:49

Jan Ljocht:

Ook benieuwd naar alle fotoos en het reisverhaal op zich.

Welkom thuis en tot een andere keer/