Haast en Jackson Bay - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu Haast en Jackson Bay - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Charlotte Kikkert-Brijder - WaarBenJij.nu

Haast en Jackson Bay

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

25 December 2015 | Nieuw Zeeland, Haast

Vandaag weer een reisdag richting Jackson Bay.
Vanuit Hokitita rijden we eerst naar Haast. Onderweg stoppen we in Ross: een oud gouddelvers dorpje. Daarna Door naar Fox Glacier. We lopen in file naar bijna het begin van de gletsjer. De gletsjer is echter verlegen en heeft zich de laatste jaren flink teruggetrokken!
Toch wel bijzonder om de vuil witte uiteinden nog net te kunnen zien!
Maar weer verder richting Haast. Joop krijgt er helemaal haast van!
In Haast (5huizen' een winkel die alles heeft en schreeuwend duur is, souveniers en een hotel) ons laatste redmiddel tegen de sand flys gezocht en gevonden!
We maken ons kampement in de duinen bij Haast Beach. Kost niets, prachtig strand en................Onze reisgenoten de sand flys die we nu manmoedig durven te trotseren!
Een volgende keer horen jullie of dit gelukt is!

• 26 December 2015 - 11:47

Roely:

Ik heb jullie 2 mailtjes gestuurd over Chientje.
    fijne feestdagen

• 27 December 2015 - 13:58

Marga Bovendorp:

Mooie plaatjes zeg!
    Hopelijk hebben jullie ook goede kerstdagen gehad daar!
    Op naar het nieuwe jaar! Een goed begin hebben jullie so wie so!